Puolivilli 2023 -paikallisen musiikin kiertue

Puuraja ry järjestää Taiken tukemana lappilaisten lauluntekijöiden yhteiskeikka -kiertueen heinä-lokakuussa 2023. Ajatuksenamme on tuoda lappilaisia musiikintekijöitä yhteen ja näkyviin alueellamme. Haluamme laittaa aluille esiintyvien musiikki-ihmisten yhteisön, verkostoitua ja luoda alueellista yhteishenkeä musiikin kentällä. Puolivilli 2023 -kiertueen keikat ovat useamma lappilaisen artistin yhdessä luomia kokonaisuuksia, joissa kuullaan kunkin artistin omia lauluja erikseen ja yhdessä jamitellen. Matkan varrella kokoonpanot elävät, keikkapaikat vaihtelevat kirjastoista pubiin ja autiotupiin, mukaan saattaa tarttua uusia tuttuja ja tiä vaikka syntyisi laulujakin. Yhdessä Puolivillit artistit antavat tämän päivän Lapille äänen – omaperäisen, monimuotoisen, puolivillin äänimaiseman, jossa kaikenlaisille lauluille on tilaa. Projektin aikana paikallisia artisteja esittelyineen ja yhteystietoineen kootaan www.puolivilli.fi -sivustolle, jonne pikku hiljaa kerääntyy ehkä laajempikin joukko Lapin esiintyviä taiteilijoita. Seuraa kiertueen kuulumisia Instagramissa @puolivilli.

Puolivilli – paikallisen musiikin kiertuekonseptin suunnittelu ja pilotointi
Lisätietoja: Hankekoordinaattori Eveliina Niva, eveliina@puurajankulttuuri.fi
www.puolivilli.fi / @puolivilli / FB Puurajan kulttuuri