Kolari

Pinta-ala: n. 2 600 m2

Asukkaat: ~3 800, kasvava väestö tunturikylissä

Kylät: 16 kylää, suurimmat Kolarin kirkonkylä ja tunturikylät (Äkäslompolo ja Ylläsjärvi)

Suurimmat toimialat: Matkailu, palvelualat, kunta, jalostaminen

Erityispiirteet: Pallas-Yllästunturin kansallispuisto, Ylläs, Väylä, lukuisat kylät

Sivistystoimi: varhaiskasvatus, perusopetus ja lukio, kirjasto- ja kulttuuritoimi, nuoriso- ja liikuntatoimi sekä kansalaisopisto

Kulttuurin tiedotuskanavat: Kuntatiedote, Kunta tiedottaa -osio Luoteis-Lapissa, kirjaston kotisivut, sosiaalinen media, kauppojen ilmoitustaulut, kunnan tapahtumakalenteri, suullinen informointi kirjastossa, tiedotteet koululaisille eli  “reppuposti”

Kunnan tapahtumat: KesäKolari, JouluKolari

Kulttuuritoimen tuet: Yhteisöavustus n. 9 000 € / vuosi yksityisille, yhteisöille ja työryhmille

Esittävän taiteen tiloja: Kirjasto, valtuustosali, yläkoulun juhlasali, lukion sali, päiväkoti, koulujen tilat (Kolari, Ylläsjärvi, Äkäslompolo, Sieppijärvi).Muut yleishyödylliset tilat:  vanha kirkko, seurakuntasali, kylätalot (Nuottavaara, Pasmajärvi, Venejärvi, Vaattojärven paviljonki), Sieppijärven Sisu, Sieppijärven kirkko, Pyhän Laurin kappeli (Äkäslompolo) työväentalo, Joen tupa, Kotiseutumuseo, luontokeskus Kellokas. Ulkotilat: Myllyojan puisto (Kolari), Ihmisen Rinki (Äkäslompolo)

Tapahtumavälineistö: Liikkuva katsomo, äänentoisto, telttoja, pöytiä, tuoleja, puvustamo yhteisöjen lainattavissa

Ylläs Soikoon. Pyhän Laurin kappeli, Äkäslompolo. Kuva: Emmi Kähkönen